Friday, 11 July 2014

Let´s try this!... Supercat Soap & Glory Eyeliner





There are many things in a girl´s life that can be somehow annoying, one of them, without a doubt is whenever her favourite beauty product is discontinued. Something similar happened to me with my favourite eyeliner, which I could never find again and since then, I´ve been in the constant search for the next brand that will make me & my eyelids happy.
I´ve only tried two types of eye liners, liquids and pencils... both are great but I find the liquid, marker-like ones more suitable to my make up routine. This doesn´t mean I do not like pencils, in fact I own a couple but I just don´t use them as much!

Recently, I purchased this Supercat liquid eyeliner by Soap & Glory and to be honest, I expected more from it. It has a great colour, super dark, very intense but it takes ages to dry and even once its ready the dry effect doesn´t last longer than two hours. This means that after a while, my face goes from cat eye look to depressed panda chic... if there´s any chic in it.

Now, I must say, that I do not wear eye primer and in fact, I didn´t know that I needed one until I found out that my eye lids appear to be part of the oily kind (this explains a looooot) so now I am in the search for a good eye primer and once I find it I will retry this eye liner. This might feel as if this post is sort of incomplete but I think it would be cool to have a  second part of this "beauty experiment" and see how it turns out!

I guess by now I can only tell you, that its overall a good product, with great pigmentation but you must wear an eye primer to use it. If you´ve tried it before I would love to know your thoughts on it. Leave your comments!


*****


Hay varias cosas en la vida de una chica que pueden llegar a ser odiosas, una de ellas sin duda alguna es, cuando su producto de belleza favorito es discontinuado. Algo muy similar me pasó con mi delineador favorito, el cual no pude encontrar otra vez y desde ese momento, he estado en búsqueda constante de la próxima marca que nos haga feliz a mi y mis párpados. Solo he probado dos tipos de delineadores, líquidos y lápices… ambos son buenos pero el liquido, con apariencia de marcador parece ser el más adecuado para mi rutina de maquillaje. Esto no significa que no me gusten los lápices, de hecho tengo unos cuantos pero simplemente no los uso seguido!

Recientemente compré este delineador liquido de Soap & Glory y para ser honesta, esperaba mucho mas de el. Tiene un estupendo color, súper oscuro, muy intenso pero tarda mucho en secar e incluso cuando ya esta listo, el efecto no dura mucho mas de dos horas. Después de un rato, mi cara pasa de cat-eye look a panda en depresión…

Debo agregar que no uso primer para ojos, de hecho, no sabía que necesitaba uno hasta que encontré que mis párpados, al parecer tienden a ser grasos (esto explica muuuuchas cosas) así que ahora estoy en la búsqueda de un buen primer para ojos y enciento lo encuentre, definitivamente volveré a probar este delineador. Esto me hace sentir como si el post estuviera incompleto pero pienso que estaróa bueno tener una segunda parte de este "experimento de belleza" y ver que tal resulta!

Supongo que por ahora solo te puedo decir que en general es un buen producto con buena pigmentación pero se debe usar con primer para ojos. Si ya lo has probado antes, me gustaría saber tu opinión acerca de el. Deja tus comentarios!

No comments:

Post a Comment