Friday, 9 May 2014

Scented nails for grown ups! | Revlon Parfumerie Line


Do you remember when I told you, at the beginning of the year, about the upcoming scented nail polish line by Revlon? Well, I finally found it, bought it and used it!

Unfortunately, I didn´t have a lot to choose from (there were four colours available in the shop only) but despite the reduced options, the one in "beachy" called my attention not only with its summer inspired name but also, it made me wonder what the scent would smell like... according to Revlon, what does the beach smell like?

After impulsively applying the enamel on one of my nails which had nail polish already, I gave it a try again, this time with clean nails and the adventurous mode on. At first, a nice aroma can be perceived, combined with the penetrating smell of your average nail lacquer although I didn´t have to wait too much until the first layer was dry and the perfumy smell began to stand out. When the second layer was completely dry, my fingertips had sweet and fresh notes... I was actually happy with how my nails looked and smelled but that sensation lasted three days only... the fragrance lost its strength. Not bad for a scented lacquer I think, but being honest, my expectations on it were too high.

All the hues of the Parfumerie line are super cute and the options are so many that the entire line can be used from Spring to Winter and the extra factor (nice fragrance) makes the "doing my nails" moment even more fun... its officially ok to be a grown up girl and have chocolate (or may I say chocolate truffle) scented nails.

Even though I expected more from this, I really want to know what the rest of the hues smell like! Have you got any of them?


*****


Recuerdan que al inicio del año les platiqué acerca de la linea de barnices perfumados de Revlon? Pues por fin la encontré, compré y usé!



Desafortunadamente no tuve mucho de donde elegir (solo había cuatro colores en la tienda) pero a pesar de la escasez de opciones,  el tono "beachy" me llamó la atención no solo por su nombre veraniego sino por el probable aroma que este tendría... según Revlon, a que huele la playa?



Después de impulsivamente aplicar el barniz a una de mis uñas que ya tenía otro barniz, volví a probarlo, esta vez, con uñas limpias y espíritu aventurero. A primera instancia, se puede percibir un ligero aroma agradable, combinado con el aroma penetrante de cualquier otra pintura de uñas pero no tuve que esperar mucho para que se secara la primer capa y así comenzara a resaltar la fragancia. Cuando la segunda vuelta ya estaba seca, mis uñas desprendían suaves notas dulces y frescas... en verdad me agradó tener uñas que huelen y se ven bien pero esa sensación solo me duró tres días ya que la fragancia fue perdiendo su intensidad. Nada mal para ser un barniz perfumado, creo yo, pero honestamente, mis expectativas estaban un poco elevadas.


Los diferentes tonos de la linea Parfumerie están súper lindos y son ideales para cualquier época del año, el factor extra (la fragancia) hace el momento de pintar las uñas más divertido... ahora si, tener uñas con aroma a chocolate (o más bien a trufa de chocolate) es también para chicas grandes!

Aunque yo esperaba más, tengo la curiosidad de saber a que huelen los demás tonos! Tienes alguno de ellos? Que te parecieron?

No comments:

Post a Comment